Hoe te beginnen

• Marieke

Hallo alle zonaanbidders,

ik heb de volgende vraag:

Over een paar maanden ga ik naar Thailand en lijkt het me een goed idee om m'n lichaam alvast aan de zon/straling te laten wennen,maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen.Ik mag de zonnebank van m'n schoonouders lenen,dus ik ‘zon’ dus thuis.Ik ben vrij bleek,en volgens de test ben ik een huidtype 2..

Wie kan mij advies geven,ook of ik zonnebrand moet gebruiken en zo ja,moet dit dan speciaal voor de zonnebank zijn?

In mijn vorige vakantie ben ik namelijk zo erg verbrand dat de vellen erbij hingen,dus dit wil ik echt voorkomen..

Alvast bedankt voor de tips en wijze raad,

Marieke

• mandy (info )

hallo,

ik werk zelf bij een zonnecentra dus kan je wat info geven , het is belangrijk dat je een soort van schema aanhoudt om je huid te laten wennen aan de uvstraling dat gaat als volgt, begin dag 1 met 8 min, dag 2 rust dag 3 ga je weer 8 min, dag 4 rust dag 5 12 min, weer om de dag de 12 min, aanhouden daarna opbouwen naar een kwartier ook weer om de dag zo kan je het rustig opbouwen en went je huid aan de straling, jij schrijft ik ben vrij bleek dus volgens mij heb je dan huidtype 1, het is belangrijk om dit schema aan te houden door om de dag te gaan zonnen wordt je huid dikker en verbrand je ook minder snel wat ook raadzaam is is om een presun produkt te gebruiken dit stimuleert de pigmentering let erop dat je geen produkt koopt met een uvfilter dit houd juist de straling tegen en dat is nou net niet de bedoeling mijn advies ga naar een proffesioneel zonnecentra en vraag om een presun produkt zij hebben de kennis en weten wat je moet gebruiken, sucses en een hele fijne vakantie alvast gewenst groetjes mandy