oude zonnebank: veilig?

• lamarr

Hoi, Ik heb een oude zonnebank cadeau gekregen van een kennis. Het is een Palm Beach 8 - 10 Malibu, denk jaartje of 10 oud en hoe oud de lampen zijn weet ik niet.

Maar nu vroeg ik me af of zo'n zonnebank niet slechter wordt door de jaren heen of ligt dit helemaal aan de kwaliteit van de lampen?

• rené

uiteraard word een bank slechter. Hij wordt erg warm door de lampen en de voorschakel apparatuur dus kan de bedrading uitdrogen.

En, de lampen zouden eigenlijk voor uw veiligheid elke 2 jaar vernieuwd moeten worden. Het gas loopt als het ware steeds verder terug door de koude start die zo'n prive bank steeds heeft. Wat je dan krijgt is dat het uva en uvb spectrum verschuifd en dan zou het schadelijker voor uw huid kunnen worden.

De prive verkoop heeft altijd al een term uit de professionele wereld over genomen maar daar is bv 500 uur in een maand gedraait en worden de lampen ( mits een goede studio, wel of geen erkende) vernieuwd. Die 500 uur kun je op je buik schrijven als je af en toe gebruik maakt en koud start. Dus, steeds vernieuwen is het beste, naar een goede studio is nog beter en uiteindelijk echt voordeliger.

succes, een echte kenner die ook de productie van deze lampen van dichtbij heeft meegemaakt

• anita

Hoi

Het ligt aan de lampen, zelf heb ik ook een zonnebank kado gekregen Allisun E12

maar wist ook niet hoe oud de lampen waren, dus heb ik ze laten opmeten en de lampen waren op. Nu heb ik nieuwe lampen erin gezet en ja hoor het gaat prima ik ben weer lekker gekleurd.

groetjes Anita