verbrand

• Elisabeth

Hallo

Ik ben afgelopen zaterdag nogal verbrand op mijn schouders. Door de wind had ik totaal niet door dat het zo hard ging. En ja het is dom dat ik te laat heb gesmeerd, dat weet ik. Nu heb ik echter nogal rode en pijnlijke schouders. Heeft iemand enig idee hoelang dit duurt? En wanneer de pijn minder wordt? Wat kan ik smeren om de pijn en roodheid te verminderen?

Alvast bedankt

ps. Dit bericht gaat niet over de zonnebank, maar ik weet niet goed waar ik het anders moet plaatsen

• Willem

http://www.biodermal.nl/ kijk daar maar eens ik heb mijn rug eens verbrand en had daar erg veel baat bij sterkte enniet te lang in de zon meer.

• greet

hoi elisabeth,

wat heel erg goed helpt is mijn ervaring is calendula creme.

het is van vsm en het is super spul.

direct trekt de brand eruit en verzacht .

en het is homeopatisch dus op plantenbasis.

biodermal is ook goed dat gebruk ik zelf ook altijd voor in de zon omdat ik last heb van zonnealergie en daarna de gel.

nooit geen last meer van die vervelende blaasjes.

maar natuurlijk altijd uitkijken in de zon het gaat soms zo snel en zeker als er een windje bij staat.

groetjes greet

• Jacqueline

of van vichy (apotheek) ik heb deze after sun creme gekocht toen ik in Rhodos zat, ik was ook super verbrand, en dit spul blijft je huid koelen, het is een wat groensige creme. Het is een produkt van de apotheek misschien dat ze het ook in Nederland verkopen. Veel succes

p.s. en anders joghurt en of komkommers he

• zonnetje

Hallo elisabeth.

Wat ik je nu ga vertellen is niet zo mooi maar je mag de waarheid weten.

Ik heb er totaal 5 jaar last van gehad, lichamelijk dan.

De psychische gevolgen wil ik hier niet vermelden want dat is te shockerend.

• zonnetje

Oh ja.

Wat bij mij goed hielp was water.

Maar ja, na 3 jaar in het water gelegen te hebben was ik dat ook wel zat.

• suus

beetje late reactie en het zal nu wel niet meer nodig zijn;

maar voor degene die dit lezen en verbrand zijn;

koop een aloë vera plant bij de intratuin of zo (zo'n soort cactus met lange bladeren met stekeltjes)

knip er een blad vanaf, snijd dit open en smeer t slijm van de plant op de plekken die verbrand zijn.

laat dit er zo lang mogelijk opzitten(liefst iets van een half uur)

en veeg het daarna af met een oude doek of keukenrol.

je voelt je effe vies, maar de hitte trekt meteen uit de huid.

ook handig op vakantie! in warme landen staan ze vaak in de tuinen van het hotel.

ik heb er wat weggeplukt voor mensen die verbrand waren.

het helpt echt!~!

kijk voordat je op vakantie gaat dan ook even hoe zo'n plant eruit ziet!!

op www.aloevera.nl

niet voor t product,maar voor de plant!

smeer ze!