Douchen na zonnebank

  • Mariska

    Kun je na het zonnebanken gelijk douchen of is het beter om dat niet te doen? Wie o wie heeft voor mij het antwoord?

  • greet

    hoi mariska,

    ik zou niet weten waarom je niet zou mogen douchen.

    ik gebruik al jaren de zonnebank en ga altijd direct erna douchen.

    na de douche smeer ik me lekker in met bodylotion en dat is heerlijk.

    dus gewoon lekker na de zonnebank douchen als je dat wilt.

    groetjes greet

  • mandy

    hallo,

    ik werk zelf in een zonnestudio dus weet het antwoord voor je, het is inderdaad beter om even te wachten met douchen, je huid heeft net een proces ondergaan en moet daarvan herstellen, ook droogt je huid altyd wat uit na gebruik van de zonnebank, als je meteen gaat douchen droogt je huid ook weer wat uit dus wij adviseren altyd wacht een paar uur laat je huid tot rust komen en ga dan pas douchen mvg, mandy

  • essy

    Idd,maar toch ook het even wachten na het zonnebanken is essentieel voor de nabruining!.

  • mandy

    hoi essy, dat heeft er niets mee te maken, het komt nl van binnenuit mvg, mandy

  • suus

    sorry hoor; beetje late reactie, maar dit is echt onzin!!

    dat fabeltje is de wereld ingekomen nadat een zonnestudio eigenaar van zijn douches in de studio afwilde omdat de klanten te lang in de cabines bleven.

    om geen gezeur te krijgen heeft hij toen verteld dat het slecht was om te douchen na het zonnen omdat je kleur dan weg zou gaan.

    en er zijn vandaag de dag nogsteeds mensen die dat geloven.

    ik heb één vraagje voor je;

    wanneer je op vakantie gaat of naar t strand.

    wacht je dan ook tot de volgende dag voor je gaat douchen??

    dacht t niet hé?

    dat verhaal van uitdrogen zit wél een kern van waarheid in,maar van binnenuit???

    uitdroging is makkelijk te verhelpen door vóórdat je gaat zonnen je jezelf goed insmeerd met een creme voor ONDER DE ZONNEBANK!

    dus geen factoren of iets dergelijks voor in de zon.

    tijdens het bruinen verliest je huid nl vocht en eenmaal weg is weg!

    dan kun je het niet makkelijk meer aanvullen.

    dus altijd vóór en ná een zonnebeurd smeren.

    en douchen! alleen neit te héét!

    suc6!

    suus

  • rené

    Beste mariska,

    zelf zonnestudio personeel weet een erg onprofessioneel antwoord te geven.

    Zelf heb ik al 25 jaar ervaring en dus geef jou en de rest het enige en juiste anwoord;

    JA, gewoon douchen dus.

    het is echt een bakerpraatje zoals dat al jaren in onderzoek resultaten wordt genoemd. Wat er af gaat is de oude huid laag zoals die er elke dag afgaat.

    De zonnestralen gaan de huid dieper in en het bruinen komt van binnenuit. Dus je wordt er echt niet minder bruin door. Het bruinings proces duurt overegens 48 uur dus dan zou het inhouden dat je ff 2 dagen je zelf niet mag wassen.

    EN, zomers, ga je dan ook niet zwemmen? Gaat dan steeds het bruin eraf?

    Bij niet en bij niemand niet.

    Ik hoop dat velen hier wat aan hebben

    En, professionals….. laat je gewone verstand eens werken! sorry

  • cora

    als gediplomeerd zonneconsulente durf ik rustig te zeggen dat rené helemaal glijk heeft

    als je je na de zonnebank vies zweterig voelt:

    lekker douchen en jezeldf goed insmeren met een bodylotion de pigmentcellen zijn al geasctiveerd en dat proces wordt niet gestopt door een waterstraal

    n.B. aan t strand duik je toch ook de zee in?

  • Harold

    X(Verbranden

  • Tropisch bruin!

    Als je wilt dat je huid niet uitdroogd en het effect van de zonnebank + creme het grootst is dan zeker 2 uur wachten als je wil douchen met zeep.