hoe lang mag ik onder een zonnebank??

  • adriaan

    Kan iemand mij vertellen met hoeveel min. ik mag beginnen onder een zonnebank en de dagen die daarop volgen??

    Ik hoop dat iemand een schema voor me heeft.

    b.v.d.

  • greet

    hoi adriaan,

    ik doe zelf als ik een tijd niet ben geweest en ik en witte huid heb het volgende schema.

    dag 1tm dag 3 elke dag 5 min.

    dan sla ik twee dagen over.

    dan doe ik de volgende 3 dagen 10 min.

    dan sla ik weer 2 dagen over.

    dan de volgende 3 dagen een kwartier.

    dan de volgende 3 dagen 20 min.

    en dan ga ik elke week 1 of 2 keer 20 tot 30 min.

    maar ik vind 20 min lang genoeg want ik moet ook nog draaien dus dat is dan weer 20 min en bij elkaar is dat 40 min lang genoeg.

    succes greet

  • mandy

    hoi, ik werk zelf in een zonnestudio en ik kan je wel advies daarover geven, als je begint probeer dan om de dag onder de zonnebank te gaan op deze manier verdik je je huid waardoor het bruiningsproces begint, je stimuleert op deze manier de aanmaak van pigment de tweede week ga je 3 keer per week eronder altyd 24 uur ertussen laten en het een of het ander dwz of de echte zon of de zonnebank niet allebei want dan is het echt teveel en heb je kans op verbranding de week erna kan je volstaan met 2 keer per week en heb je eenmaal een kleur hou het dan bij 1 keer per week, in de eerste week start je trouwens met 15 minuten dit om je pigement te stimuleren daarna kan je het opvoeren met bv 5 minuten,echter krijg je last van jeuk, branderig gevoel op het moment dat je aan het zonnen bent of daarna doe dan rustig aan en haal 5 minuten van je tyd af, onthoud een bruin kleurtje moet je opbouwen en dat kan alleen op een verantwoorde manier sucses mandy

  • Andrea

    Heejj.. zou je ook 2x op een dag onder de zonnebank mogen?, dat je sochtends 20 minuutjes gaat. en savonds een kwartier of 10 min ??

  • Rowena.

    ik ga 2 keer per dag er onder en dan 2 dagen overslaan .. kan best hoor

    lekker met olie en je krijgt een mooi kleurtje

  • Babeth

    Andrea

    Je moet niet zo lang onder de zonnebank gaan, 1 keer en dan 15 minuten voor elke kant is wel genoeg hoor!

    Groet,

    Babeth

  • anne

    50 minuutjes dan ben je lekker burin