insmeren

• Petra

Het klopt toch dat je je beter in kan smeren voordat je gaat zonnen? De creme hoeft geen uv bescherming te bieden, het is puur ter voorkoming van het uitdrogen van de huid?

Welke creme is dan goed? Ik ken biodermal, maar zag bij de kruidvat een eigen merk zonnebank creme voor 2,50, is deze ook goed?

Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft.

Bedankt.

• greet

hoi petra,

ik denk dat het niet uitmaakt welke creme je gebruikt.

het gaat er om dat de huid goed verzorgd word en wat jezelf prettig vind.

ik gebruik onder de zonnebank nooit geen creme maar na de zonnebank wel.

meestal een bodylotion of biodermal.

in de zon gebruik ik wel biodermal en de gel want ik heb last van zonne-allergie en met biodermal heb ik er geen last van.

maar ik moet wel uitkijken dat ik niet te veel in de gewone zon zit.

van de zonnebank heb ik helemaal geen last.

groetjes greet

• Zonnestraaltje

Ook onder de zonnebank moet u zich insmeren. Er is een verschil tussen UV-A en UV-B stralen. Uw zonnebank straalt deze ook uit en deze stralen zijn zeer knakerverwekkend. Uw huid verouderd snel en droogt snel uit waardoor sneller rimpels onstaan.

Personeel dat werkzaam is in zonnecentra krijgen hier voorlichting over en moeten zelfs een diploma halen. Zij zouden u hier op attent moeten maken.

Gewoon goed insmeren met een goede factor. Maar dan loopt u nog gevaar.

Kijk maar eens op Google of vraag eens na bij uw huisarts.

• Petra

Maar waarom heeft de creme van biodermal (en andere) dan juist géén UV filters? Dus geen bescherming? Jij zegt dat dat juist wél moet. Op het flesje van biodermal staat dat het speciaal voor de zonnebank gemaakt is.

• mandy

hoi, ik werk zelf bij een zonnestudio en goed smeren is echt van belang ten eerste droogt je huid altyd wat uit en het is tevens goed om te smeren met een middel wat unipertan bevat, dit is een pigment versneller, alle produkten voor onder een zonnebank bevatten geen uv filter en dat komt omdat je dat niet nodig hebt als het nl goed is dan ga je al onder een bank wat bij jouw huidtype past, tenminste zo werkt het bij ons, wat de merken voor elkaar onder doen dat weet ik niet echt, wij werken vooral met australian en dat bevalt heel erg goed, probeer anders eerst de sachets , groetjes mandy

• rené

OK, hier een professional

1) NIET insmeren met een factor

2) Veel, voorall goedkope producten bevatten fotosynthetische stoffen en dat is niet goed. Dit merk je door een licht gevoel van glibber laagje. ( zelfs bij biodermal)

3) Gebruik een goed produkt uit een goede studio met de juiste voorlichting.

probeer het uit wat bij je past. Zelf al heel veel jaren zeer tevreden over megasol

( maga zon voor je huid)

smeren is raadzaam als verzorging van de huid tegen uitdrogen. Dat merk je jaren later, dus…. wel smeren maar niet onbezonnen omdat het GOEDKOPER is ergens anders, dan kun je net zo goed boter gebruiken

succes

• sanne

Reactie opp zonnestraaltje (4 jaar later)

NOOIT INSMEREN MET FACTOR onder de zonnebank.

• Annemiek

Als je onder de zonnebank gaat is het verstandig om een speciaal daarvoor gemaakte lotion te gebruiken AlgaSun is zo'n produkt. Algasun werd hiervoor speciaal ontwikkeld in een Frans laboratorium op basis van; Diepzeealgen, natuurlijke vitaminen, kruiden en andere natuurzuivere grondstoffen. Diepzeealgen hebben de eigenschap om het weinige licht, dat zij diep in de zee opvangen, maximaal te benutten. Deze eigenschap helpt de menselijke huid om aanzienlijk sneller bruin te worden in de zon of onder de zonnebank. De pigmentvoming in de huid wordt namelijk versneld. De AlgaSun is niet vettig en zuinig in gebruik!

Kijk op onze Algasun site voor meer informatie:

http://www.algasun.nl/