Hallo, ik twijvel erg aan de kwaliteit van de lampen in de zonnebank ze zijn ook al een paar jaar oud, weet iemand misschien een mogelijkheid om deze zelf te kunnen testen. bedankt.
Beste Ivo,
Het meten van lampen is geen eenvoedige zaak. Bij Hapro (ww.hapro.nl) is een klein meterje te koop waar je je lampen mee kan meten. Dit is een zeer betrekkelijke meting, daar je geen referentie hebt betreffende je nieuw waarde van je lampen. Fabrikanten kunnen wel goede metingen uitvoeren, daar ze hier zeer kostbare meetapparatuur voor in huis hebben. Kortom: zelf meten van lampen is eigenlijk niet mogelijk.
Bruiningslampen gaan ongeveer 500 uur mee. Wellicht heb je een urenteller in je zonnehemel/bamk, waar je de urenstand op kan aflezen. Over het algemeen staat 500 uur voor 3-4 jaar gebruik. Dit is de beste stelregel. Indien je lampen niet zo oud zijn, is het wellicht aan te raden om bij een leverancier sterkere lampen aan te schaffen. De meeste standaard lampen zijn zwakke uv-type 3 lampen, zonder interne reflector. Ik kan je aanraden om bij de volgende lampkeuze eens reflectorlampen te nemen. Reflektorlampen worden in de professionele zonnbanken gebruikt en zijn over het algemeen een stuk sterker. Ik zelf koop altijd mijn lampen bij dhr. Klijn van de firma Hapro.
Hopende je hierbij iets geholpen te hebben.
Mvgr.
Jaap van Degelen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?